< Powrót do strony głównej


Historia powstania JIG
W dniu 1 grudnia 2001 roku Zjazd założycielski powołał do życia organizację Samorządu Gospodarczego pod nazwą Jurajska Izba Gospodarcza z siedzibą w Zabierzowie. Członkami założycielami jest ponad 200 przedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą głównie na terenie Powiatu Krakowskiego. Jurajska Izba Gospodarcza jest organizacją opartą na społecznym działaniu – dobrowolne zrzeszenie się przedsiębiorców. W żadnym wypadku nie nastawiona na jakikolwiek zysk finansowy.
Formuła otwarta Jurajskiej Izby Gospodarczej znaczy tyle, iż każdy podmiot gospodarczy mały, średni duży nie tylko jest zapraszany do współpracy, traktujemy siebie równorzędnie – partnersko, niezależnie od wielkości.

Jurajska Izba Gospodarcza jako organizacja samorządu gospodarczego reprezentuje interesy zrzeszonych w niej przedsiębiorców wobec organów państwowych, organów samorządu terytorialnego, jak również wobec innych instytucji, których funkcjonowanie wywiera wpływ na warunki działalności zrzeszonych w Izbie przedsiębiorców.

Izba kształtuje i upowszechnia zasady etyki w działalności gospodarczej, a w szczególności opracowuje i doskonali normy rzetelnego postępowania w obrocie gospodarczym.
Siedzibą Izby jest biuro znajdujące się przy ul. Kolejowej 38 w Zabierzowie.

Do podstawowych zadań Jurajskiej Izby Gospodarczej należy m.in.:

  • współtworzenie i współrealizacja regionalnej polityki gospodarczej;
  • udział w pracach organów administracji państwowej, samorządu terytorialnego, instytucji doradczo – opiniodawczych w sprawach działalności wytwórczej, handlowej, budowlanej i usługowej;
  • promowanie członków Izby;
  • organizowanie profesjonalnych szkoleń;
  • doradztwo gospodarcze, organizowanie konferencji tematycznych;
  • udzielanie pomocy prawnej;
  • organizowanie kooperacji wśród członków Izby w handlu, usługach i produkcji;
  • zrzeszanie przedsiębiorców z regionu, tworzenie sieci współpracy pomiędzy lokalnymi organizacjami podejmującymi działania o podobnym charakterze oraz właściwymi jednostkami samorządu terytorialnego;
  • poszukiwanie możliwości wsparcia finansowego szczególnie na pierwszym etapie rozwoju małej firmy;
  • tworzenie banku informacji gospodarczej;
  • promowanie inicjatyw gospodarczych;
  • opracowywanie informacji na temat sytuacji gospodarczej regionu;
  • przygotowywanie, wydawanie materiałów informacyjnych, reklamowych, szkoleniowych i innych dla potrzeb działań członków Izby.
  •